.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رانندگی در هوای بارانی و شرایط لغزنده جاده‌ها
رئیس پلیس راه مازندران در خصوص رانندگی در هوای بارانی و شرایط لغزنده جاده‌ها توصیه هایی کرد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ یدالله جهان تاب  در خصوص رانندگی در هوای بارانی و شرایط لغزنده جاده‌ها ، گفت: باران همه ساله باعث ایجاد تصادفات مرگبار و جراحت‌های شدید در محور‌های مواصلاتی استان می‌شود.

تصادفات در شرایط بارانی سه علت اصلی دارد:

۱- کاهش پایداری و اصطکاک تایر‌ها
شروع بارش باران خطرناک‌ترین وضعیت را برای جاده و خودرو به وجود می‌آورد، زیرا قطرات باران با گرد و خاک، سایر آثار باقیمانده از لاستیک و روغن وسایل نقلیه موجود در شکاف آسفالت ترکیب شده و سطح لغزنده‌ای را به وجود می‌آورد که ممکن است به چشم دیده نشود به همین دلیل اصطکاک خودرو با جاده کم شده و احتمال سر خوردن خودرو افزایش می‌یابد و مسافت توقف نیز با توجه به لغزنده بودن افزایش می‌یابد.

۲- کاهش دید راننده
در هنگام بارش باران رویت سایر اتومبیل‌ها برای راننده دشوار خواهد بود. به علت بخار کردن شیشه‌ها میدان دید کاهش می‌یابد. گرد و خاکی که در هوا موجود است با باران مخلوط شده و باعث کثیف شدن شیشه خودرو می‌گردد، همچنین آبی که در سطح جاده قرار دارد در اثر عبور خودرو‌ها بر روی شیشه اتومبیل‌های دیگر ریخته و این موضوع باعث افزایش کثیفی شیشه‌های اتومبیل و در نتیجه کاهش دید خواهد شد و پس از مدتی برف پاک کن‌ها هم کثیف شده و در نتیجه به خوبی نمی‌توانند شیشه‌ها را تمیز کند.

۳- تاثیری که بر رفتار رانندگان می‌گذارد

درهنگام بارندگی دو دسته از رانندگان ریسک تصادفات را بالا می‌برند:

الف) رانندگانی که بیش از حد محتاط و ترسو هستند: این رانندگان سرعت خود را به صورت غیر معقول پایین می‌آورند که باعث کاهش سرعت کلی ترافیک شده و همچنین امکان امداد رسانی به موقع را نیز مختل می کنند.

ب) رانندگان بی دقت و بی ملاحظه: این رانندگان به طور کامل به شرایط جوی اهمیتی نمی‌دهند و بی پروا رانندگی نموده و همین مورد سبب می‌شود که در صورت وقوع سانحه، نتیجه آن فاجعه گردد.

برای جلوگیری از وقوع حادثه ترافیکی در زمان بارندگی رانندگان محترم به خاطر داشته باشند، درهنگام شروع اولین باران به علت تشکیل لایه‌ای از روغن بر روی جاده که هنگام باران بر سطح جاده جاری شده باعث لغزش و سر خوردن خودرو می‌گردد، بنابراین با شروع بارش باران از سرعت خود کاسته و احتیاط بیشتری را لازمه کار خود قرار دهید.

 در هنگام بارندگی به علت کاهش دید، مشاهده خودرو‌های جلویی مشکل‌تر از زمانی است که هوا صاف و آفتابی است، بنابرین فاصله ایمن با خودرو جلویی را رعایت نمایید.

از ترمز گیری ناگهانی پرهیز کنید. در صورت سر خوردن خودرو از ترمزگیری شدید خودداری کنید و فرمان را نچرخانید و تغییر مسیر ندهید. تنها سعی کنید که سرعت خود را کاهش داده و فرمان را در مسیر مستقیم نگاه دارید.

 بخار شیشه‌ها را با استفاده از گرم کن شیشه‌ها از بین ببرید. استفاده از بخاری در این شرایط سودی نخواهد داشت. استفاده از تهویه داخل اتاق به از بین رفتن بخار شیشه‌ها کمک می‌کند.

 سعی کنید از نقاطی که آب در آن جا تجمع کرده دوری کنید. از لاین‌های میانی حرکت کنید.

 در پیچ‌ها از سرعت خودرو بکاهید. در کم کردن سرعت از ترمز ناگهانی و برداشتن پا از روی پدال گاز یا فشار دادن آن به طور ناگهانی بپر هیزید.

 در سطوح لغزنده و هنگامی که سرعت خودرو زیاد است از تغییر دنده (از سبک به سنگین) خودداری کنید.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.